اقتصادیپیشنهاد سردبیر

جزئیات جدید از قیمت بنزین وارداتی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: واردات بنزین سوپر که مصوبه هیات وزیران را دارد، به وزارت نفت تکلیف شده تا از طریق شرکت‌هایی که شناسایی می‌کند مقدمه واردات بنزین سوپر را انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری پیام آرات به نقل از خبرآنلاین؛ مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به ابلاغ دستورالعمل های بنزین سوپر وارداتی، گفت: قیمت‌های مطرح شده گمانه زنی است.

وزارت نفت در خبری اعلام کرد: «کرامت ویس‌کرمی» در آیین بهره‌برداری از طرح‌های بهینه‌سازی فرآیند و نوسازی انبار نفت ری با حضور «فریدون یاسمی» مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران و جمعی از مدیران این شرکت افزود: واردات بنزین سوپر که مصوبه هیات وزیران را دارد، به وزارت نفت تکلیف شده تا از طریق شرکت‌هایی که شناسایی می‌کند مقدمه واردات بنزین سوپر را انجام دهد.

وی خاطرنشان‌کرد: دستورالعمل‌های مربوط به واردات بنزین سوپر در نشست‌های متعدد کارشناسی و مدیریتی شرکت پالایش‌ و پخش فرآورده‌های نفتی نهایی و ابلاغ شده و قرار است بر مبنای دستورالعمل‌ها مجموعه‌های واردکننده و توزیع‌کننده شناسایی و گواهینامه از وزارت نفت یا شرکت ملی پالایش‌وپخش فرآورده‌های نفتی دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ادامه‌داد: همه این موارد در زمان مشخص به اطلاع عموم مردم خواهد رسید، همچنین هم‌اکنون قیمت بنزین وارداتی مشخص نیست و اعداد اعلامی فقط تخمینی، تقریبی و گمانه‌زنی است.

ویس کرمی با اشاره به بهره‌برداری طرح‌های بهینه‌سازی فرآیند و نوسازی انبار نفت «شهید حججی» ری، گفت: همه انبارهای نفت تحت مدیریت این شرکت تا پایان سال ۱۴۰۴ به سامانه‌ هوشمند اندازه‌گیری مجهز می‌شوند.

وی خاطرنشان‌کرد: طرح‌های آماده بهره‌برداری شامل ساختمان توزیع بار، ساختمان بازرسی، ساختمان کنترل کیفیت، باسکول‌های ۶۰ تنی ورودی و خروجی انبار و سامانه میترینگ (سامانه‌های اندازه‌گیری) نفت‌کوره سکوهای بارگیری راه‌آهن است که با هدف بهینه‌سازی و نوسازی روند عملیات بارگیری و ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی انبار نفت ری را به‌عنوان یکی از انبارهای مهم و تدارکاتی کشور دانست و ادامه داد: این انبار نفت در استان تهران مهم‌ترین و بزرگترین انباری است که ذخیره‌سازی و توزیع سوخت را در سطح استان و مناطق همجوار انجام می‌دهد.

ویس کرمی با اشاره به اینکه پروژه‌های متعددی در انبار نفت ری تهیه، تعریف و در حال اجراست، ادامه‌داد: پروژه نوسازی تاسیسات و ساختمان‌ها و نصب سامانه‌های اندازه‌گیری در مسیر تحویل فرآورده‌های نفتی به وسایل حمل‌ونقلی که سوخت را دریافت و به مقاصد تعیین‌شده انتقال می‌دهند، از جمله پروژه‌های در دست اجرای این انبار نفت است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۲ ساختمان عملیاتی از جمله ساختمان‌های توزیع بار و کنترل کیفیت، اظهار داشت: ساختمان توزیع بار که محلی برای تقسیم‌بندی و دریافت فرآورده‌های نفتی است در گذشته از محل انبار نفت ری فاصله داشت و این بُعد مسافتی برای رانندگان نفتکش با سختی همراه بود، اکنون با افتتاح ساختمان جدید شرایط مناسب‌تری فراهم شده و از این پس رانندگان با آسایش و اطمینان خاطر بیشتری امکان دریافت سوخت از محل جدید را خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران افزود: ساختمان کنترل کیفیت از جمله ساختمان‌های قدیمی و فرسوده انبار نفت ری به شمار می‌آمد که قدمتی بالای ۶۰ سال داشت، ازاین‌رو ساختمان جدیدی برای جایگزینی ساختمان کنترل کیفیت و ساختمان صدور انبار نفت در نظر گرفته و بهره‌برداری شد.

میترینگ، راهبردی‌ترین طرح انبار نفت ری

ویس کرمی با اشاره به نصب ۲ دستگاه باسکول ۶۰ تنی در بخش ورودی و خروجی انبار نفت، ادامه‌داد: باسکول‌ها برای اندازه‌گیری نفتکش‌ها در نظر گرفته شده‌ است، نحوه عملکرد این باسکول‌ها به این صورت است که با ورود نفتکش به داخل انبار نفت وزن خالی آن محاسبه و بعد از اتمام بارگیری نیز وزن‌کشی می‌شود و تفاوت ۲ وزن ورودی و خروجی نفتکش با لیتراژ و تناژی که فرآورده نفتی را دریافت کرده، تطابق داده می‌شود.

وی یادآور شد: در گذشته مقدار خروج فرآورده نفتی از انبار نفت با روش‌های اندازه‌گیری دستی انجام می‌شد اما امروز این کار بر مبنای مقدار واقعی تحویل فرآورده به نفتکش تعیین و مشخص می‌شود.

این مقام مسئول، نصب و راه‌اندازی میترینگ در مسیر تحویل فرآورده‌های نفتی را یکی از مهم‌ترین و در عین حال راهبردی‌ترین طرح‌های آماده بهره‌برداری انبار نفت ری دانست و از آن به‌عنوان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر یاد کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزود: مسیر تحویل و بارگیری فرآورده نفت‌کوره به مخزن‌داران ریلی راه‌آهن در محل انبار نفت ری واقع شده است که روزانه بیش از ۱۰۰ دستگاه مخزن‌دار راه‌آهن با ظرفیتی معادل ۶ میلیون لیتر، فرآورده نفت‌کوره را به مقاصد مشخص جابه‌جا می‌کنند، در گذشته روش اندازه‌گیری به‌صورت دستی و سنتی بود و تجربه نشان داده، تا زمانی‌که دست در کار باشد، امکان بروز هرگونه خطا و اشتباهی دور از ذهن نیست.

وی ادامه داد: به این منظور سه دستگاه میتر در این محل نصب شده است که انتقال و بارگیری فرآورده نفت‌کوره به مخزن‌دارهایی که در مسیر ریلی قرار می‌گیرند، به‌صورت دقیق و با استفاده از ابزارهای فلوسنجی باشد که میترها این کار را انجام می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا